top of page

ללמוד להגיד :"לא"




,והיא מתחילה ביכולת לומר "לא" ולעמוד על שלך.כולנו חווים את זה.

המתח בין מה שאנחנו יודעים שנכון לעשותלבין ההרגשה שמישהו "כופה עליך" את האג'נדה שלו ודוחף אותנו לעשות משהו שאנחנו לא שלמים איתו או שפשוט לא נעים לנו…

האם קרה לכם פעם שאמרתם כן למרות שממש לא היה בא לכם-רק על מנת למנוע עימות?הרגשתם לא בנוח לדחות הזמנה של חבר קרוב, קולגה או בוס?נכנעתם לפיתוי למרות שהיה לך ברור שתצטער אחר כך?


אם כן, ברוך הבא למועדון האנשים האנושיים.זה קורה לכולם. כדי לייצר תגובה אפקטיבית לאתגר הזה,חשוב שנכיר ונתרגל חיים במודע וביושר.מיומנות חשובה וקריטית- של לדעת לומר "לא". למען האמת כולנו עושים את זה כל הזמן, כי ברגע שאנחנו אומרים "כן" למשהו אחד,אנחנו אוטומטית אומרים "לא" לכל האופציות האחרות ולהיפך.בעצם חשוב שנבין מה מהותי וערכי עבורי - ובהתאם לכך, לבחור באופן מודע בין 'כן' ו'לא'.אז איך מתגברים ומתחילים לחיות חיים מודעים ומכוונים יותר?


לדברי גרג מקייאון, מחבר הספר "Essentialism" (מהותיות)עלינו לכוון לעשות רק את הדברים שהכרחי שאנחנו נעשה.זה לא אומר להשקיע פחות לשם ההשקעה הפחותה,אלא להשקיע את הזמן והאנרגיה שלכם בצורה חכמה ככל האפשר כדי לפעול בנקודה שבה התרומה הגדולה ביותר שלכם אתה עושה רק את מה שהכרחי.כשכל אחד עושה רק את מה שהכרחי שייעשה על ידוכולם בסופו של דבר מרוויחים.

המהותיות מבוססת על שלושה יסודות:

1. אתה בוחר;2. רק מעט דברים באמת חשובים;3. אתה יכול לעשות הכל, אבל רק דבר אחד בכל פעם.


הנה כמה שאלות שיעזרו לכם לגלות-מה אכן מהותי עבורך.אני מזמינה אותכם להשתמש בשאלות האלהכל פעם שבא לך להגיד למשהו "כן" (ואז לחשוב שוב):

1. האם זה מעורר ומלהיב אותי?2. האם אני יכול לעשות את זה טוב יותר מכל אחד אחר?3. מה העולם צריך עכשיו?

ואני גם רוצה להוסיף את עניין האדיבות והחמלה.לפעמים נגיד כן כי הלב יחליט. כי חשוב לנו לתת, להיות אדיבים למישהו אחר. אבל שימו לב, גם זו דוגמא נהדרת שלהיות מחוברים לערכים שלנו.ואם בא לכם לספר לי על דבר אחד שאתם הולכים להגיד לו "לא" בעקבות הפוסט שליאפשר לעשות את זה כאן בתגובות.

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page